안녕하세요.
홈에디션에 관련 문의를 하고 ETS에서 답장을 받는데까지 얼마나 걸리는지 정보공유차 글을 남깁니다.
작년 2020년 11월 30일 처음으로 홈토플 시험을 쳤구요. 미국 시간으로는 11월 29일이었습니다.
스피킹 시험도중 proctor가 카메라가 꺼졌다고 메세지를 보냈습니다.
스피킹에서 라이팅넘어가는 시간동안 카메라를 다시켜주는 것 때문에 애를 먹었고 이 때문에 라이팅 통합형에서 글을 읽을 시간을 잡아먹었습니다. 저는 당황하기는 했지만 시험을 마치기는 해야해서 시험을 다보고 report scores 버튼을 눌렀습니다.
시험 점수 발표날 확인하였더니 리딩 22/리스닝 26/스피킹 14/ 라이팅 22 여기서 14점으로 스피킹점수가 확연히 낮았습니다.
스피킹 시험때 평소와 비슷한 수준으로 말했음에도 이전에 봤던 시험 점수와 확연히 차이가 나서 마이크 문제가 발생하였는지 확인차 ETS에 문의를 하였습니다.
제가 토플 점수를 받은날은 12월 9일이었고 점수를 받자마자 ETS에 메일을 보내 문의하였습니다.
그리고 2021년 4월 9일 조사를 마쳤다는 답장을 받았습니다.
정확히 4개월 걸렸네요.
답장에서 제가 마지막에 cancel scores를 하지 않고 report scores를 눌렀으므로 이는 자신의 시험 조건을 받아들였다는 의미이므로 ETS가 해줄 수 있는 것은 아무것도 없다고 하였습니다.
I am writing in response to your inquiry concerning your November 29, 2020 TOEFL test administration. Due to COVID-19, email communication with test takers is taking longer than expected and we are sorry for the delayed response.
I am sorry that you were dissatisfied with the circumstances under which you tested and regret any anxiety this may have caused you. Education Testing Service strives to offer our test under conditions that will enable our test takers to do their best. We must depend on our test administrators to provide the best possible environment for test takers and to adhere strictly to our standard testing procedures and requirements.
We understand that a test taker’s reaction to any issues encountered during a test session is a personal one which is why the option to cancel scores is given at the conclusion of a test session. Issues may be of an environmental, technical or personal nature and a test taker may believe that the issue may have hindered their performance on the exam which is why that option is offered. At the end of your test session, you opted to report your scores. By reporting your scores, you accepted the conditions under which you tested. Your scores cannot be canceled and I am unable to comply with your request to retest at no charge or a refund of your testing fees.
However, we are always looking to improve our products and services and your feedback will be passed along to our staff.
I hope this information is helpful to you and wish you much success in your future academic endeavors.
Sincerely,
Educational Testing Service
TOEFL Test Taker Advocacy